
BOOKS - Другие критерии. Лицом к лицу с искусством XX века...

Другие критерии. Лицом к лицу с искусством XX века
Author: Стайнберг Лео
Year: 2021
Format: PDF
File size: 38 mb
Language: RU

Year: 2021
Format: PDF
File size: 38 mb
Language: RU

The book "Другие критерии Лицом к лицу с искусством XX века" (Other Criteria: Face to Face with Art of the 20th Century) by Boris Groys is a thought-provoking exploration of the relationship between art, technology, and society during the 20th century. The author presents a unique perspective on the evolution of technology and its impact on humanity, arguing that the development of modern knowledge requires a personal paradigm for understanding and embracing the technological process. The book begins with an examination of the role of art in the 20th century, highlighting the ways in which artists challenged traditional notions of creativity and beauty. Groys contends that the avant-garde movement, which sought to break free from the constraints of traditional art forms, was a response to the rapid pace of technological change and the increasing complexity of modern life. He argues that this movement was driven by a desire to redefine the nature of art and its relationship to society, and that it laid the groundwork for the development of new forms of art that would emerge in the latter half of the century. Groys then turns his attention to the rise of technology and its influence on contemporary culture. He posits that technology has become the dominant force shaping our world, and that it has fundamentally altered the way we perceive and interact with art.
книга «Другие критерии Лицом к лицу с искусством XX века» (Другие Критерии: Лицом к лицу с Искусством 20-го века) Борисом Гройсом заставляющее думать исследование отношений между искусством, технологией и обществом в течение 20-го века. Автор представляет уникальный взгляд на эволюцию технологии и ее влияние на человечество, утверждая, что развитие современных знаний требует личной парадигмы для понимания и охвата технологического процесса. Книга начинается с рассмотрения роли искусства в XX веке, освещая способы, с помощью которых художники бросали вызов традиционным представлениям о творчестве и красоте. Гройс утверждает, что авангардное движение, которое стремилось освободиться от ограничений традиционных форм искусства, было ответом на быстрые темпы технологических изменений и растущую сложность современной жизни. Он утверждает, что это движение было обусловлено желанием пересмотреть природу искусства и его отношения к обществу, и что оно заложило основу для развития новых форм искусства, которые появятся во второй половине века. Затем Гройс обращает своё внимание на рост технологий и их влияние на современную культуру. Он утверждает, что технологии стали доминирующей силой, формирующей наш мир, и что они коренным образом изменили то, как мы воспринимаем искусство и взаимодействуем с ним.
''
