
BOOKS - AlphaGo Simplified Rule-Based AI and Deep Learning in Everyday Games

AlphaGo Simplified Rule-Based AI and Deep Learning in Everyday Games
Author: Mark Liu
Year: 2025
Format: PDF
File size: 10.1 MB
Language: ENG

Year: 2025
Format: PDF
File size: 10.1 MB
Language: ENG

The book "AlphaGo Simplified RuleBased AI and Deep Learning in Everyday Games" by David Silver, Aja Huang, Chris J. Maddison, Arthur Guez, George van den Driessche, Julian Schrittwieser, Ioannis Antonochou, Veda Panneerselvam, Marc Lanctot, Sander Dieleman, Dominik Grewe, John Nham, Demis Hassabis, and Thore Graepel presents an exciting journey into the world of artificial intelligence, exploring the development of AlphaGo, a computer program that uses both rule-based AI and deep learning to master the game of Go. The book provides a comprehensive overview of the evolution of technology and its impact on modern knowledge, highlighting the need for a personal paradigm to understand and adapt to the rapid pace of technological change. The book begins by introducing the reader to the basics of Go, one of the oldest and most complex board games in the world, played by millions of people around the globe. It then delves into the history of AI research and development, tracing the evolution of rule-based AI and deep learning algorithms and their applications in various fields.
Книга «AlphaGo mplified RuleBased AI and Deep arning in Everyday Games» Дэвид Сильвер, Аджа Хуан, Крис Дж. Мэддисон, Артур Гез, George van den Driessche, Julian Schrittwieser, Ioannis Antonochou, Veda Panneerselvam, Marc Lanctot, Sander Dieleman, Dominik Grewe, John Nham, Demis Hassabis, и Thore Graepel представляет захватывающее путешествие в мир искусственного интеллекта, исследуя разработку AlphaGo - компьютерной программы, использующей для освоения игры в го как основанный на правилах ИИ, так и глубокое обучение. В книге представлен всесторонний обзор эволюции технологий и их влияния на современные знания, что подчеркивает необходимость личной парадигмы для понимания и адаптации к быстрым темпам технологических изменений. Книга начинается с знакомства читателя с основами игры Go - одной из старейших и сложнейших настольных игр в мире, в которую играют миллионы людей по всему земному шару. Затем он углубляется в историю исследований и разработок ИИ, отслеживая эволюцию основанного на правилах ИИ и алгоритмов глубокого обучения и их применения в различных областях.
''
