
BOOKS - HISTORY - Lost at Sea The Truth Behind Eight of History's Most Mysterious Shi...

Lost at Sea The Truth Behind Eight of History's Most Mysterious Ship Disasters
Year: 1999
Format: PDF

Format: PDF

Richard D. Brown. Long Description of the Book "Lost at Sea The Truth Behind Eight of History's Most Mysterious Ship Disasters" by Dr. Richard D. Brown: The ocean has always been a source of fascination and fear for humans. From ancient times, ships have been used to explore new lands, trade goods, and transport people across vast distances. However, these vessels have also been responsible for some of history's most mysterious disasters. In his latest book, Lost at Sea The Truth Behind Eight of History's Most Mysterious Ship Disasters, Dr. Richard D. Brown delves into eight such incidents that have puzzled maritime historians and enthusiasts alike for centuries. Through meticulous research and analysis, he uncovers the truth behind each tragedy, revealing the human errors, natural calamities, and technological limitations that led to their demise. The book begins with the sinking of the USS Indianapolis during World War II, which resulted in the deaths of over 800 sailors due to inadequate communication and poor decision-making. It then moves on to the Mary Celeste, a ship found abandoned and adrift with no signs of foul play or natural disasters. Brown explains how the ship's crew may have been affected by a rare phenomenon called "sea sickness causing them to abandon ship in a state of panic.
Ричард Д. Браун. Длинное описание книги «Затерянные в море Истина, стоящая за восемью самыми загадочными катастрофами кораблей в истории» доктора Ричарда Д. Брауна: Океан всегда был источником очарования и страха для людей. С древних времен корабли использовались для исследования новых земель, торговли товарами и перевозки людей на огромные расстояния. Тем не менее, эти суда также были ответственны за некоторые из самых загадочных катастроф в истории. В своей последней книге t at Sea The Truth Behind Eight of History's Most Mysterious Ship Disaster доктор Ричард Д. Браун вникает в восемь подобных инцидентов, которые на протяжении веков озадачивали как морских историков, так и энтузиастов. С помощью тщательных исследований и анализа он раскрывает правду о каждой трагедии, выявляя человеческие ошибки, природные бедствия и технологические ограничения, которые привели к их гибели. Книга начинается с потопления USS Indianapolis во время Второй мировой войны, что привело к гибели более 800 моряков из-за неадекватной коммуникации и плохого принятия решений. Затем он переходит к Mary Celeste, кораблю, найденному брошенным и дрейфующим без признаков нечестной игры или стихийных бедствий. Браун объясняет, как на экипаж судна могло повлиять редкое явление, называемое "морская болезнь, заставляющая их покинуть корабль в состоянии паники.
Richard D. Brown. Una lunga descrizione del libro «I perduti nel mare della verità dietro le otto più misteriose catastrofi delle navi della storia» del dottor Richard D. Brown: L'oceano è sempre stato fonte di fascino e paura per la gente. Fin dagli antichi tempi, le navi sono state usate per esplorare nuovi terreni, trafficare merci e trasportare persone su enormi distanze. Tuttavia, queste navi sono state anche responsabili di alcuni dei più misteriosi disastri della storia. Nel suo ultimo libro, t at Sea The Truth Behind Eight of History, il dottor Richard D. Brown, in otto incidenti simili che per secoli hanno lasciato perplessi sia gli storici marini che gli appassionati. Attraverso approfondite ricerche e analisi, rivela la verità su ogni tragedia, rivelando gli errori umani, i disastri naturali e i limiti tecnologici che li hanno portati alla morte. Il libro inizia con l'affondamento di USS Indianapolis durante la seconda guerra mondiale, che ha causato la morte di oltre 800 marinai a causa di una comunicazione inadeguata e cattiva presa di decisioni. Poi passa alla Mary Celeste, una nave trovata abbandonata e alla deriva senza segni di gioco ingiusto o calamità naturali. Brown spiega come l'equipaggio della nave possa essere stato influenzato da un raro fenomeno chiamato "mal di mare che li costringe a lasciare la nave in stato di panico.
''
