
BOOKS - Desarrollo psicomotor. En el primer ano de vida

Desarrollo psicomotor. En el primer ano de vida
Author: Veronica Delgado
Year: January 1, 2010
Format: PDF
File size: PDF 4.7 MB
Language: Spanish

Year: January 1, 2010
Format: PDF
File size: PDF 4.7 MB
Language: Spanish

DESCRIPTION OF THE PLOT The book "Desarrollo Psicomotor en el Primer Año de Vida" (Psychomotor Development in the First Year of Life) explores the significance of understanding the developmental process of children's psychomotor skills during their first year of life. The author emphasizes the importance of studying and comprehending this process to create a personal paradigm for perceiving the technological advancements that are shaping modern knowledge. This paradigm can serve as the foundation for humanity's survival and unity in a world torn apart by conflict. The book begins by highlighting the critical role of psychomotor development in infancy, which lays the groundwork for future cognitive, social, and emotional growth. It discusses how babies learn through movement and exploration, developing fundamental abilities such as grasping, reaching, and manipulating objects. These early skills form the basis for more advanced abilities like language, problem-solving, and empathy.
ОПИСАНИЕ СЮЖЕТА Книга «Desarrollo Psicomotor en el Primer Año de Vida» (Психомоторное развитие в первый год жизни) исследует значение понимания процесса развития психомоторных навыков детей в течение первого года их жизни. Автор подчеркивает важность изучения и осмысления этого процесса для создания личностной парадигмы восприятия технологических достижений, формирующих современное знание. Эта парадигма может служить основой для выживания и единства человечества в мире, раздираемом конфликтами. Книга начинается с освещения критической роли психомоторного развития в младенчестве, которое закладывает основу для будущего когнитивного, социального и эмоционального роста. В нем обсуждается, как дети учатся с помощью движения и исследования, развивая фундаментальные способности, такие как захват, достижение и манипулирование объектами. Эти ранние навыки формируют основу для более продвинутых способностей, таких как язык, решение проблем и сочувствие.
''
