
BOOKS - Die Exemplarische Lehre: Sinn Und Grenzen Eines Didaktischen Prinzips (Forsch...

Die Exemplarische Lehre: Sinn Und Grenzen Eines Didaktischen Prinzips (Forschungen Zur P Dagogik Und Anthropologie) (German Edition) by Hans Scheuerl (2013-02-21)
Author: Hans Scheuerl
Year: 1964
Format: PDF
File size: PDF 14 MB
Language: German

Year: 1964
Format: PDF
File size: PDF 14 MB
Language: German

The book "Die Exemplarische Lehre Sinn Und Grenzen Eines Didaktischen Prinzips Forschungen Zur P Dagogik Und Anthropologie" by Hans Scheuerl, published in 2013, offers a comprehensive analysis of the concept of exemplary teaching and its limitations. The author argues that the traditional approach to education, which focuses on the transmission of knowledge from teacher to student, is insufficient for today's society. Instead, he proposes a new didactic principle based on the idea of exemplary teaching, which emphasizes the importance of understanding the process of technological evolution and its impact on modern knowledge. According to Scheuerl, the development of technology has led to an unprecedented increase in the amount of information available to us, making it impossible for individuals to master all aspects of knowledge. Therefore, he suggests that we need to develop a personal paradigm for perceiving the technological process of developing modern knowledge as the basis for survival in a rapidly changing world. This paradigm should be based on the idea that knowledge is not static but constantly evolving, and that we must adapt our understanding of it accordingly. Scheuerl also highlights the need for a unified approach to education, as the current fragmentation of knowledge into various disciplines can lead to a lack of understanding between different fields. He argues that this fragmentation can be overcome by adopting an interdisciplinary approach to education, which would allow students to see the connections between different subjects and foster a more comprehensive understanding of the world.
Книга «Die Exemplarische hre nn Und Grenzen Eines Didaktischen Prinzips Forschungen Zur P Dagogik Und Anthropologie» Ганса Шойерля, опубликованная в 2013 году, предлагает всесторонний анализ концепции образцового преподавания и её ограничений. Автор утверждает, что традиционный подход к образованию, который фокусируется на передаче знаний от учителя к ученику, недостаточен для сегодняшнего общества. Вместо этого он предлагает новый дидактический принцип, основанный на идее образцового обучения, который подчеркивает важность понимания процесса технологической эволюции и его влияния на современное знание. По словам Шойерля, развитие технологий привело к беспрецедентному увеличению объема доступной нам информации, лишив отдельных людей возможности овладеть всеми аспектами знаний. Поэтому он предполагает, что нам необходимо выработать личностную парадигму восприятия технологического процесса развития современного знания как основы выживания в быстро меняющемся мире. Эта парадигма должна основываться на идее, что знание не статично, а постоянно развивается, и что мы должны соответствующим образом адаптировать наше понимание этого. Шойерль также подчеркивает необходимость единого подхода к образованию, поскольку нынешняя фрагментация знаний на различные дисциплины может привести к отсутствию понимания между различными областями. Он утверждает, что эту фрагментацию можно преодолеть, приняв междисциплинарный подход к образованию, который позволил бы студентам увидеть связи между различными предметами и способствовать более всестороннему пониманию мира.
''
