
BOOKS - Schule und Unterricht wahrend der provisorischen preussischen Verwaltung der ...

Schule und Unterricht wahrend der provisorischen preussischen Verwaltung der Rheinlande 1814-1816
Author: Alfons Schagen
Year: 1913
Format: PDF
File size: PDF 3.6 MB
Language: German

Year: 1913
Format: PDF
File size: PDF 3.6 MB
Language: German

Schule und Unterricht wahrend der provisorischen preussischen Verwaltung der Rheinlande 1814-1816 (Education and Instruction during the Provisional Prussian Administration of the Rhineland 1814-1816) is a historical account of the educational system in the Rhineland region during the period of Prussian administration following the Napoleonic Wars. The book provides an in-depth analysis of the challenges faced by educators and students during this time, including the impact of political upheaval on education, the role of religion in shaping curriculum, and the tension between traditional and progressive teaching methods. The book begins with an introduction to the historical context of the Rhineland region during the early 19th century, highlighting the political and social changes that took place during this period. It then delves into the details of the educational system in place during the provisional Prussian administration, including the structure of schools, the curriculum, and the qualifications of teachers.
Schule und Unterricht wahrend der provisorischen preussischen Verwaltung der Rheinlande 1814-1816 (Образование и обучение во время временного прусского управления Рейнской областью 1814-1816) - исторический отчет об образовательной системе в регионе Рейнской области в период прусского управления после Наполеоновские войны. Книга содержит глубокий анализ проблем, с которыми сталкиваются преподаватели и студенты в это время, включая влияние политических потрясений на образование, роль религии в формировании учебных программ и напряженность между традиционными и прогрессивными методами обучения. Книга начинается с введения в исторический контекст региона Рейнланд в начале XIX века, подчёркивая политические и социальные изменения, произошедшие в этот период. Затем он углубляется в детали образовательной системы, существовавшей во время временной прусской администрации, включая структуру школ, учебную программу и квалификацию учителей.
''
