
BOOKS - MILITARY HISTORY - The Curtiss-Wright AT-9 The Other Jeep

The Curtiss-Wright AT-9 The Other Jeep
Year: 2019
Format: PDF

Format: PDF

It was designed to be used by soldiers who needed to travel quickly over long distances, especially in areas where roads were difficult or impossible to access. The Curtiss Wright AT-9, also known as the Jeep Carrier, was a versatile aircraft that could take off and land vertically like a helicopter. It had two propellers, one at the front and another at the back, which made it possible to fly both forward and backward. This allowed soldiers to quickly move around the battlefield and reach remote areas that would otherwise be inaccessible. The book explores how this technology evolved over time, from its early beginnings as a military vehicle to its modern incarnations as a civilian aircraft. It highlights the need for humans to understand and appreciate the process of technological evolution, as well as the importance of developing a personal paradigm for perceiving the technological process of developing modern knowledge. The book also emphasizes the importance of unity among people, even in times of war, as a means of survival. The author argues that by understanding the technological advancements of our time, we can better prepare ourselves for the challenges that lie ahead.
Он был разработан для использования солдатами, которым нужно было быстро путешествовать на большие расстояния, особенно в районах, где дороги были трудными или недоступными. Curtiss Wright AT-9, также известный как Jeep Carrier, был универсальным самолетом, который мог взлетать и садиться вертикально, как вертолет. Он имел два винта, один спереди и другой сзади, что позволяло летать как вперёд, так и назад. Это позволяло солдатам быстро передвигаться по полю боя и достигать отдалённых районов, которые в противном случае были бы недоступны. Книга исследует, как эта технология развивалась с течением времени, от ее раннего начала в качестве военного автомобиля до ее современных воплощений в качестве гражданского самолета. В ней подчеркивается необходимость понимания и оценки человеком процесса технологической эволюции, а также важность выработки личностной парадигмы восприятия технологического процесса развития современных знаний. В книге также подчеркивается важность единства среди людей, даже во время войны, как средства выживания. Автор утверждает, что, понимая технологические достижения нашего времени, мы можем лучше подготовиться к предстоящим вызовам.
È stato progettato per essere utilizzato da soldati che hanno bisogno di viaggiare rapidamente su lunghe distanze, soprattutto in zone dove le strade erano difficili o inaccessibili. Curtiss Wright AT-9, conosciuto anche come Jeep Carrier, era un aereo universale che poteva decollare e atterrare verticalmente come un elicottero. Aveva due viti, uno davanti e l'altro dietro, che permettevano di volare avanti e indietro. Questo permetteva ai soldati di muoversi rapidamente nel campo di battaglia e raggiungere zone remote che altrimenti non sarebbero accessibili. Il libro sta esplorando come questa tecnologia si sia evoluta nel corso del tempo, dal suo inizio precoce come veicolo da guerra alla sua attuale incarnazione come aereo civile. Sottolinea la necessità per l'uomo di comprendere e valutare il processo di evoluzione tecnologica, e l'importanza di sviluppare un paradigma personale per la percezione del processo tecnologico di sviluppo delle conoscenze moderne. Il libro sottolinea anche l'importanza dell'unità tra gli uomini, anche durante la guerra, come mezzo di sopravvivenza. L'autore sostiene che, comprendendo i progressi tecnologici del nostro tempo, possiamo prepararci meglio per le prossime sfide.
''
