
BOOKS - Unity Game Development A Beginner's Guide to Game Programming - 2nd Edition

Unity Game Development A Beginner's Guide to Game Programming - 2nd Edition
Author: Jiho Seok
Year: 2024
Format: MOBI
File size: 15.7 MB
Language: ENG

Year: 2024
Format: MOBI
File size: 15.7 MB
Language: ENG

Unity Game Development A Beginner's Guide to Game Programming 2nd Edition by Will Goldstone is a comprehensive guide to game development using the popular Unity game engine. The book covers all aspects of game development, from concept to final product, providing readers with a solid understanding of the entire process. It begins with the basics of programming and game design, then delves into more advanced topics such as physics, graphics, and audio. The second edition has been updated to include new features and improvements in Unity 5 and beyond. The book is divided into four parts: Part I: Getting Started with Unity, Part II: Building Your First Game, Part III: Advanced Techniques, and Part IV: Publishing and Distributing Your Game. Each part builds on the previous one, allowing readers to gradually increase their knowledge and skills as they progress through the book. Part I provides an introduction to Unity and its capabilities, including setting up the editor, creating a project, and understanding the user interface. Part II focuses on the fundamentals of game development, such as creating player movement, adding sound effects, and implementing basic gameplay mechanics. Part III explores more advanced techniques, including physics simulations, dynamic lighting, and particle systems. Finally, Part IV prepares readers for publishing and distributing their games, covering topics such as marketing, distribution platforms, and monetization strategies. Throughout the book, Goldstone emphasizes the importance of understanding the technology evolution process and how it affects game development. He encourages readers to develop a personal paradigm for perceiving the technological process of developing modern knowledge as the basis for survival of humanity and unity in a warring state.
Unity Game Development A Beginner's Guide to Game Programming 2nd Edition by Will Goldstone - это всеобъемлющее руководство по разработке игр с использованием популярного игрового движка Unity. Книга охватывает все аспекты разработки игр, от концепции до конечного продукта, предоставляя читателям твердое понимание всего процесса. Она начинается с основ программирования и игрового дизайна, затем углубляется в более продвинутые темы, такие как физика, графика и аудио. Второе издание было обновлено, чтобы включить новые функции и улучшения в Unity 5 и далее. Книга разделена на четыре части: Часть I: Getting Started with Unity, Часть II: Building Your First Game, Часть III: Advanced Techniques и Часть IV: Publishing and Distributing Your Game. Каждая часть опирается на предыдущую, позволяя читателям постепенно наращивать свои знания и навыки по мере прохождения книги. Часть I содержит введение в Unity и его возможности, включая настройку редактора, создание проекта и понимание пользовательского интерфейса. Часть II посвящена основам разработки игр, таким как создание движений игроков, добавление звуковых эффектов и реализация базовых механик игрового процесса. Часть III исследует более продвинутые методы, включая физическое моделирование, динамическое освещение и системы частиц. Наконец, часть IV готовит читателей к публикации и распространению своих игр, охватывая такие темы, как маркетинг, платформы распространения и стратегии монетизации. На протяжении всей книги Голдстоун подчёркивает важность понимания процесса эволюции технологий и того, как он влияет на разработку игр. Он призывает читателей выработать личностную парадигму восприятия технологического процесса развития современного знания как основы выживания человечества и единства в воюющем государстве.
''
