
BOOKS - Mastering Game Development with Python Practical AI for Game Developers Desig...

Mastering Game Development with Python Practical AI for Game Developers Design Intelligent Games with Python! No Programming Experience Necessary. Build Smart Game Characters
Author: Andrew M. Jones
Year: 2024
Format: PDF | AZW3 | EPUB | MOBI
File size: 10.1 MB
Language: ENG

Year: 2024
Format: PDF | AZW3 | EPUB | MOBI
File size: 10.1 MB
Language: ENG

Book Description: Mastering Game Development with Python is a comprehensive guide to creating intelligent games with Python, covering topics such as game design, programming, and artificial intelligence. The book provides practical examples and exercises to help readers develop their skills and create engaging and interactive games. With no prior programming experience necessary, this book is perfect for those looking to learn game development and AI concepts in an accessible and easy-to-understand format. The book begins by introducing the basics of game development and the history of video games, providing context for the technology and its evolution over time. It then delves into the fundamentals of game design, including game mechanics, player psychology, and storytelling techniques. Readers will learn how to create compelling characters, environments, and gameplay experiences that keep players engaged and motivated. Next, the book covers the technical aspects of game development, including programming languages, engines, and tools. Readers will learn how to use Python to create games, from simple scripts to complex simulations. The book also explores the use of machine learning and AI in game development, showing how these technologies can be used to create more realistic and immersive gaming experiences.
Mastering Game Development with Python - это всеобъемлющее руководство по созданию интеллектуальных игр на Python, охватывающее такие темы, как игровой дизайн, программирование и искусственный интеллект. В книге приводятся практические примеры и упражнения, которые помогут читателям развить свои навыки и создать увлекательные и интерактивные игры. Без предварительного опыта программирования, эта книга идеально подходит для тех, кто хочет изучить разработку игр и концепции ИИ в доступном и понятном формате. Книга начинается с введения основ разработки игр и истории видеоигр, предоставления контекста для технологии и её эволюции с течением времени. Затем он углубляется в основы игрового дизайна, включая игровую механику, психологию игроков и методы повествования. Читатели узнают, как создавать привлекательных персонажей, окружение и игровой процесс, которые поддерживают вовлеченность и мотивацию игроков. Далее в книге рассматриваются технические аспекты разработки игр, включая языки программирования, движки и инструменты. Читатели узнают, как использовать Python для создания игр, от простых скриптов до сложных симуляций. Книга также исследует использование машинного обучения и ИИ в разработке игр, показывая, как эти технологии могут быть использованы для создания более реалистичных и захватывающих игровых впечатлений.
''
