
BOOKS - Game Development with Gamemaker A Primer on Game Development and Design, 2nd ...

Game Development with Gamemaker A Primer on Game Development and Design, 2nd Edition
Author: Sebastiano M. Cossu
Year: 2024
Format: PDF
File size: 11.1 MB
Language: ENG

Year: 2024
Format: PDF
File size: 11.1 MB
Language: ENG

Ficken III. Game Development with GameMaker: A Primer on Game Development and Design, Second Edition, written by James D. Ficken III, offers readers a comprehensive guide to creating their own games using the popular GameMaker software. The book covers all aspects of game development, from design and planning to programming and testing, providing readers with the skills and knowledge they need to create engaging and immersive games. The book begins by discussing the history and evolution of video games, highlighting the significant milestones and innovations that have shaped the industry into what it is today. It then delves into the basics of game design, emphasizing the importance of understanding the player's experience and creating a compelling narrative. Readers will learn how to develop characters, storylines, and game mechanics that capture the player's attention and keep them engaged. Once the foundation of game design is established, the book moves on to programming fundamentals, teaching readers how to use GameMaker to create games that are both visually appealing and functional. The author provides step-by-step instructions for creating basic game objects such as sprites, backgrounds, and collision detection, as well as more advanced concepts like physics and animation. As the reader progresses through the book, they will learn how to add sound effects, music, and other multimedia elements to enhance the gaming experience.
Ficken III. Game Development with GameMaker: A Primer on Game Development and Design, Second Edition, написанная Джеймсом Д. Фикеном III, предлагает читателям исчерпывающее руководство по созданию собственных игр с использованием популярного программного обеспечения GameMaker. Книга охватывает все аспекты разработки игр, от дизайна и планирования до программирования и тестирования, предоставляя читателям навыки и знания, необходимые для создания увлекательных и захватывающих игр. Книга начинается с обсуждения истории и эволюции видеоигр, освещая значительные вехи и инновации, которые сформировали индустрию в то, чем она является сегодня. Затем он углубляется в основы игрового дизайна, подчеркивая важность понимания опыта игрока и создания убедительного повествования. Читатели узнают, как разрабатывать персонажей, сюжетные линии и игровые механики, которые привлекают внимание игрока и поддерживают его вовлеченность. Как только основа игрового дизайна установлена, книга переходит к основам программирования, обучая читателей тому, как использовать GameMaker для создания игр, которые одновременно визуально привлекательны и функциональны. Автор предоставляет пошаговую инструкцию по созданию базовых игровых объектов, таких как спрайты, фоны и обнаружение столкновений, а также более продвинутые концепции вроде физики и анимации. По мере прохождения книги читатель научится добавлять звуковые эффекты, музыку и другие мультимедийные элементы для улучшения игрового опыта.
''
