
BOOKS - HISTORY - Ребенок и семейная жизнь при Старом порядке...

Ребенок и семейная жизнь при Старом порядке
Year: 1999
Format: PDF
File size: 18.26 MB
Language: RU

Format: PDF
File size: 18.26 MB
Language: RU

The plot of the book 'Ребенок и семейная жизнь при Старом порядке' by [Author] is a thought-provoking exploration of the evolution of childhood and education in Europe, spanning from the early Middle Ages to the 19th century. The author delves into the dual nature of this evolution, examining both the development of ideas about childhood as a unique phase of life and the progressive complexity of its periodization - from the periphery to the center - within the context of the family and educational systems. In the early Middle Ages, children were largely overlooked and undervalued, with their upbringing left primarily to the family and the Church. However, as the centuries passed, the concept of childhood began to shift, with the emergence of new educational institutions and the gradual complication of its periodization. This transformation saw the child move from the periphery to the center of family life, with an increasing focus on their development and wellbeing. As the Middle Ages gave way to the modern era, the role of the child in society underwent a significant metamorphosis. The once-neglected infant was now seen as a precious and vulnerable individual, deserving of protection and nurturing. This shift was mirrored in the evolution of educational systems, which expanded to include primary and secondary schools, rivaling the family as the main institution for socializing the young. The book masterfully weaves together historical events, cultural shifts, and societal changes to paint a comprehensive picture of the evolution of childhood and education in Europe. Through this lens, the author highlights the need for a personal paradigm to understand the technological process of developing modern knowledge, as the basis for humanity's survival and unity in a warring world.
сюжет книги 'Ребенок и семейная жизнь при Старом порядке'[Автором] является заставляющим думать исследованием эволюции детства и образования в Европе, охватывающей от раннего Средневековья до 19-го века. Автор углубляется в двойственную природу этой эволюции, рассматривая как развитие представлений о детстве как уникальной фазе жизни, так и прогрессивную сложность его периодизации - от периферии к центру - в контексте семейной и образовательной систем. В раннем Средневековье дети были в значительной степени недооценены и недооценены, а их воспитание оставлялось в первую очередь семье и Церкви. Однако с течением веков понятие детства стало смещаться, с появлением новых учебных заведений и постепенным усложнением его периодизации. Эта трансформация привела к тому, что ребенок переместился из периферии в центр семейной жизни, уделяя все больше внимания своему развитию и благополучию. По мере того, как Средневековье уступало место современной эпохе, роль ребёнка в обществе претерпевала значительную метаморфозу. Когда-то забытый младенец теперь рассматривался как ценный и уязвимый человек, заслуживающий защиты и воспитания. Этот сдвиг был отражен в эволюции образовательных систем, которые расширились, включив в себя начальные и средние школы, соперничая с семьей как с основным институтом социализации молодых. Книга мастерски сплетает воедино исторические события, культурные сдвиги и социальные изменения, чтобы нарисовать всеобъемлющую картину эволюции детства и образования в Европе. Через эту линзу автор подчеркивает необходимость личной парадигмы для понимания технологического процесса развития современных знаний, как основы выживания и единства человечества в воюющем мире.
L'histoire du livre « L'enfant et la vie de famille dans l'Ancien Ordre » est une étude de l'évolution de l'enfance et de l'éducation en Europe, allant du début du Moyen Age au XIXe siècle. L'auteur approfondit la double nature de cette évolution, en considérant à la fois le développement des concepts de l'enfance comme une phase unique de la vie et la complexité progressive de sa périodicité - de la périphérie au centre - dans le contexte des systèmes familiaux et éducatifs. Au début du Moyen Age, les enfants étaient largement sous-estimés et sous-estimés, et leur éducation était principalement laissée à la famille et à l'Église. Mais au fil des siècles, la notion d'enfance a commencé à changer, avec l'émergence de nouvelles institutions éducatives et la complexité progressive de sa périodicité. Cette transformation a conduit l'enfant à passer de la périphérie au centre de la vie familiale, en se concentrant de plus en plus sur son développement et son bien-être. Comme le Moyen Age a cédé la place à l'ère moderne, le rôle de l'enfant dans la société a subi une métamorphose importante. Un bébé autrefois oublié était maintenant considéré comme une personne précieuse et vulnérable qui méritait protection et éducation. Ce changement a été reflété dans l'évolution des systèmes éducatifs, qui se sont étendus aux écoles primaires et secondaires, rivalisant avec la famille en tant que principale institution de socialisation des jeunes. livre relate habilement les événements historiques, les changements culturels et les changements sociaux pour dresser un tableau complet de l'évolution de l'enfance et de l'éducation en Europe. À travers cette lentille, l'auteur souligne la nécessité d'un paradigme personnel pour comprendre le processus technologique du développement des connaissances modernes, en tant que fondements de la survie et de l'unité de l'humanité dans un monde en guerre.
''
Kitabın konusu "Eski Düzen Altında Çocuk ve Aile Yaşamı" [Yazar], erken Orta Çağ'dan 19. yüzyıla kadar uzanan, Avrupa'da çocukluk ve eğitimin evrimi üzerine düşündürücü bir çalışmadır. Yazar, bu evrimin ikili doğasını, hem çocukluk hakkındaki fikirlerin yaşamın benzersiz bir aşaması olarak gelişimini hem de periferiden merkeze doğru periyodizasyonunun aile ve eğitim sistemleri bağlamında ilerici karmaşıklığını göz önünde bulundurarak inceler. Orta Çağ'ın başlarında, çocuklar büyük ölçüde küçümsenmiş ve değersizleştirilmiştir ve yetiştirilmeleri öncelikle aileye ve Kiliseye bırakılmıştır. Bununla birlikte, yüzyıllar boyunca, çocukluk kavramı, yeni eğitim kurumlarının ortaya çıkması ve periyodizasyonunun kademeli olarak komplikasyonuyla değişmeye başladı. Bu dönüşüm, çocuğun çevreden aile yaşamının merkezine taşınmasına ve giderek daha fazla gelişimlerine ve refahlarına odaklanmasına neden oldu. Orta Çağ modern çağa yol açarken, çocuğun toplumdaki rolü önemli bir metamorfoz geçirdi. Bir zamanlar unutulmuş bebek şimdi korunmayı ve beslenmeyi hak eden değerli ve savunmasız bir kişi olarak görülüyordu. Bu değişim, ilk ve orta dereceli okulları kapsayacak şekilde genişleyen ve aileyi gençlerin sosyalleşmesi için birincil kurum olarak rekabet eden eğitim sistemlerinin evrimine yansıdı. Kitap, Avrupa'da çocukluk ve eğitimin evriminin kapsamlı bir resmini çizmek için tarihsel olayları, kültürel değişimleri ve sosyal değişimleri ustaca bir araya getiriyor. Bu mercek aracılığıyla yazar, modern bilginin gelişiminin teknolojik sürecini, savaşan bir dünyada insanlığın hayatta kalması ve birliği için temel olarak anlamak için kişisel bir paradigmaya olan ihtiyacı vurgulamaktadır.
حبكة كتاب «حياة الطفل والأسرة في ظل النظام القديم» [المؤلف] هي دراسة مثيرة للتفكير حول تطور الطفولة والتعليم في أوروبا، تمتد من أوائل العصور الوسطى إلى القرن التاسع عشر. يتعمق المؤلف في الطبيعة المزدوجة لهذا التطور، مع الأخذ في الاعتبار تطور الأفكار حول الطفولة كمرحلة فريدة من الحياة، والتعقيد التدريجي لدورتها - من المحيط إلى المركز - في سياق الأسرة والنظم التعليمية. في أوائل العصور الوسطى، تم التقليل من شأن الأطفال إلى حد كبير والتقليل من قيمتهم، وتركت تربيتهم في المقام الأول للأسرة والكنيسة. ومع ذلك، على مر القرون، بدأ مفهوم الطفولة في التحول، مع ظهور مؤسسات تعليمية جديدة والتعقيد التدريجي لدورته. أدى هذا التحول إلى انتقال الطفل من المحيط إلى مركز الحياة الأسرية، والتركيز بشكل متزايد على نموه ورفاهيته. عندما أفسحت العصور الوسطى الطريق للعصر الحديث، خضع دور الطفل في المجتمع لتحول كبير. يُنظر الآن إلى الرضيع الذي كان منسيًا على أنه شخص قيم وضعيف يستحق الحماية والرعاية. وقد انعكس هذا التحول في تطور النظم التعليمية التي توسعت لتشمل المدارس الابتدائية والثانوية، مما ينافس الأسرة باعتبارها المؤسسة الأساسية للتنشئة الاجتماعية للشباب. ينسج الكتاب ببراعة الأحداث التاريخية والتحولات الثقافية والتغيرات الاجتماعية لرسم صورة شاملة لتطور الطفولة والتعليم في أوروبا. من خلال هذه العدسة، يؤكد المؤلف على الحاجة إلى نموذج شخصي لفهم العملية التكنولوجية لتطوير المعرفة الحديثة كأساس لبقاء البشرية ووحدتها في عالم متحارب.
