
BOOKS - Teaching Video Game Design Fundamentals A Guide for Educating with Practical ...

Teaching Video Game Design Fundamentals A Guide for Educating with Practical Examples and Learning Materials
Author: Andy Sandham
Year: 2025
Format: PDF
File size: 40.6 MB
Language: ENG

Year: 2025
Format: PDF
File size: 40.6 MB
Language: ENG

Teaching Video Game Design Fundamentals A Guide for Educating with Practical Examples and Learning Materials The book "Teaching Video Game Design Fundamentals" by John M. M. H. Henderson is a comprehensive guide for educators who want to teach video game design to their students. The book provides practical examples and learning materials that help readers understand the fundamentals of video game design and how to apply them in real-world scenarios. The author emphasizes the importance of understanding the process of technology evolution and its impact on society, as well as the need to develop a personal paradigm for perceiving the technological process of developing modern knowledge as the basis for the survival of humanity and the survival of the unification of people in a warring state. The book is divided into four parts: Part I - Introduction to Video Game Design, Part II - Game Mechanics and Level Design, Part III - Game Art and Sound Design, and Part IV - Game Development Cycle. Each part provides a detailed overview of the subject matter, including practical examples and exercises to help readers understand the concepts.
Teaching Video Game Design Fundamentals A Guide for Educating with Practical Examples and arning Materials Книга «Teaching Video Game Design Fundamentals» Джона М. Х. Хендерсона (John M. H. Henderson) - это всеобъемлющее руководство для преподавателей, которые хотят преподавать дизайн видеоигр своим ученикам. Книга содержит практические примеры и учебные материалы, которые помогают читателям понять основы дизайна видеоигр и способы их применения в реальных сценариях. Автор подчеркивает важность понимания процесса эволюции технологий и его влияния на общество, а также необходимость выработки личностной парадигмы восприятия технологического процесса развития современного знания как основы выживания человечества и выживания объединения людей в воюющем государстве. Книга разделена на четыре части: Часть I - Введение в дизайн видеоигр, Часть II - Игровая механика и дизайн уровней, Часть III - Игровое искусство и звуковой дизайн и Часть IV - Цикл разработки игр. Каждая часть содержит подробный обзор предмета, включая практические примеры и упражнения, помогающие читателям понять концепции.
''
